Mellanmål

Idag har jag bakat proteinbars. Så efter jag hade sprungit gjorde jag hallonfluff och tog en proteinbar till det.
Dom smakar helt ok! Men det stod inte hur stor formen skulle vara så jag tog den minsta vi hade som är typ 30x20 cm och den var för stor så dom blev lite platt men aja! För att göra dom behövs:
15 st dadlar
1 banan
1 1/2 dl kvarg
1 dl mjölk
1 dl äggvita
1 1/2 dl havregryn
1/2 dl kakao
1 tsk bakpulver
Sen ska man köra allt i en matberedare tills det liknar en smet, sedan ska det vara i ugnen i 20 min. Låt det svalna innan du ska skära bitarna och tar bort från formen. Hallonfluffet toppat med kokos och mosade hallon. Mmm! (Mathilda har redan skrivit receptet på den.)
Heerråå!
0 Kommentarer till "Mellanmål"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!